ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

2015-12-07 09:40

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ :

 

 1. ΕΞΕΤΑΣΗ ΠΡΟΟΔΟΥ

Σε όλα τα μαθήματα κάθε εξαμήνου κατάρτισης πραγματοποιείται τουλάχιστον μία εξέταση προόδου ανά μάθημα , προ της συμπληρώσεως του 70% των ωρών κατάρτισης του εξαμήνου.
Τα θέματα ορίζονται από τον εκπαιδευτή και η βαθμολόγηση γίνεται από τον ίδιο.

Η χρονική διάρκεια της εξέτασης προόδου κάθε μαθήματος μπορεί να είναι μέχρι δύο (2) ώρες.

Στα θεωρητικά μαθήματα οι καταρτιζόμενοι απαντούν σε σειρά γραπτών ερωτήσεων ή σε κείμενο αξιολόγησης (τεστ) κατά την κρίση του εκπαιδευτή, με τα οποία ελέγχεται η επίτευξη των σκοπών του θεωρητικού μέρους της κατάρτισης.

Στα εργαστηριακά μαθήματα, οι καταρτιζόμενοι εξετάζονται σε εργαστηριακό έργο ή έργα, είτε ατομικά είτε ως ομάδα, όπου σε κάθε μέλος της ανατίθεται συγκεκριμένο τμήμα του έργου.

Στα μικτά μαθήματα, οι καταρτιζόμενοι εξετάζονται σε γραπτές ερωτήσεις και στην πραγματοποίηση έργου. Για το χρόνο εξέτασης των μικτών μαθημάτων ισχύουν οι ανωτέρω χρόνοι εξέτασης για το κάθε μέρος ξεχωριστά.

Η συμμετοχή στην εξέταση προόδου είναι υποχρεωτική για όλους τους καταρτιζόμενους. Σε περιπτώσεις απουσίας τους για οποιοδήποτε λόγο από προγραμματισμένη εξέταση προόδου, βαθμολογούνται με μονάδα (1).

Σε περίπτωση απουσίας καταρτιζομένου από εξέταση προόδου για αποδεικνυόμενους λόγους ανωτέρας βίας ή σοβαρής ασθένειας η διοίκηση του Ι.Ε.Κ. αποφασίζει για την εξέταση του καταρτιζομένου κατά τη διάρκεια επόμενης διδασκαλίας ή σε χρόνο και τόπο που ορίζεται για το σκοπό αυτό σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή.

  Η επίδοση των καταρτιζομένων στην εξέταση προόδου, αποτελεί το βαθμό προόδου (Β.Π.) του εξαμήνου στο μάθημα.

 

2. ΤΕΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Στο τέλος κάθε εξαμήνου πραγματοποιούνται οι τελικές εξετάσεις (Τ.Ε.) σε κάθε μάθημα.Ο τρόπος διεξαγωγής της (Τ.Ε.) για κάθε μάθημα καθορίζεται ως εξής:

Θεωρητικά μαθήματα

Η χρονική διάρκεια της εξέτασης θεωρητικού μαθήματος ορίζεται σε δύο ώρες. Για την εξέταση θεωρητικού μαθήματος επιλέγεται από τον εξεταστή η ανάθεση διαπραγμάτευσης ενός μέχρι και τεσσάρων επιμέρους θεμάτων. Σε περίπτωση διαπραγμάτευσης πέραν του ενός θέματος, πρέπει να είναι διαφορετικής ενότητας το καθένα. Κάθε επιμέρους θέμα είναι δυνατόν να περιέχει υποερωτήματα. Η επιλογή των θεμάτων πρέπει να είναι τέτοια, ώστε αυτά να αναφέρονται σε ευρύ φάσμα της ύλης που διδάχτηκε και οι ερωτήσεις να εστιάζονται σε μείζονος σημασίας ενότητες, κατά την κρίση του εκπαιδευτή.

Είναι δυνατόν, εάν η φύση του μαθήματος το επιτρέπει, αντί της διαπραγμάτευσης θέματος ή θεμάτων να δίδεται ερωτηματολόγιο (τεστ).Ο αριθμός των ερωτήσεων από απόψεως είδους και ποσότητας, πρέπει να είναι ικανός, ώστε να πιστοποιεί την ευρύτητα και το βάθος της γνώσης του αντικειμένου του μαθήματος.Είναι σκόπιμο να δίδεται έμφαση σε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή ερωτήσεις σύντομης απάντησης. 

Ενδεικτικά αναφέρεται, ότι για μάθημα δίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας οι ερωτήσεις πρέπει να είναι τουλάχιστον είκοσι πέντε (25).

Σ’ όλες τις περιπτώσεις τα φύλλα θεμάτων και απαντήσεων επιστρέφονται στον εισηγητή ή στον ορισθέντα επιτηρητή, μετά το πέρας της επεξεργασίας των θεμάτων.

Ο εισηγητής, εντός το πολύ δύο (2) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εξέτασης του μαθήματος, επιστρέφει και παραδίδει, με σχετική πράξη παράδοσης – παραλαβής, τα γραπτά και τη συνοδευτική κατάσταση αριθμητικής βαθμολογίας στη Γραμματεία του Ι.Ε.Κ.

Εργαστηριακά μαθήματα

Η χρονική διάρκεια της εξέτασης εργαστηριακού μαθήματος ορίζεται σε είκοσι λεπτά ανά ομάδα εξεταζομένων, ο αριθμός των οποίων εξαρτάται από τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας.

Για κάθε εργαστηριακά μάθημα, η διεξαγωγή της τελικής εξέτασης πρέπει να στοχεύει στη διερεύνηση και τη διαπίστωση από τον εκπαιδευτή ή τους εκπαιδευτές ότι ο καταρτιζόμενος μπορεί να εφαρμόσει στην πράξη θεωρητικές γνώσεις και ότι έχει αποκτήσει τις δεξιότητες στη δεδομένη πρακτική τεχνικής.

Ο τρόπος, λοιπόν, διεξαγωγής της τελικής εξέτασης εργαστηριακού μαθήματος αφορά στην αξιολόγηση του βαθμού πραγμάτωσης των παραπάνω στόχων και αποτελεί το βαθμό της τελικής επίδοσης. 

Εάν είναι πρακτικά δυνατό, πρέπει να ανατίθεται στο διατιθέμενο χρόνο εξέτασης η πραγματοποίηση έργου ή τμήματος έργου, ώστε ο εξεταστής να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των ικανοτήτων του καταρτιζόμενου στις δεξιότητες που διδάχτηκε.

Η σωστή σειρά εκτέλεσης, η αρτιότητα, η ποιότητα και η ταχύτητα εκτέλεσης του έργου ή τμήματος έργου είναι μερικά από τα κριτήρια για την βαθμολόγηση και πρέπει, εάν είναι δυνατόν, να έχουν προκαθοριστεί και γνωστοποιηθεί στους εξεταζόμενους.

Όταν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός εκπαιδευτές, καθένας βαθμολογεί αυτοτελώς. Ο Μέσος Όρος (Μ.Ο.) των βαθμολογιών, αποτελεί τη βαθμολογία της τελικής εξέτασης.

Μικτά μαθήματα

Η εξέταση των μικτών μαθημάτων περιλαμβάνει ξεχωριστή εξέταση του θεωρητικού και του εργαστηριακού μέρους, η οποία κατά προτίμηση θα πρέπει να γίνεται την ίδια ημέρα.

Η βαθμολογία μικτού μαθήματος προκύπτει από το μέσο όρο των βαθμολογιών του θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους του μαθήματος, στρογγυλοποιούμενο στον πλησιέστερο ακέραιο.

 

Καταρτιζόμενος, ο οποίος για οποιονδήποτε λόγο δεν προσέλθει στις εξετάσεις βαθμολογείται με μονάδα (1). Επίσης με μονάδα (1) βαθμολογείται το γραπτό των καταρτιζομένων, οι οποίοι, είτε εμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή της εξέτασης, είτε καθ’ οιονδήποτε τρόπο αντιγράφουν.

Καταρτιζόμενος, που απουσιάζει από τελική εξέταση μαθημάτων για λόγους ανωτέρας βίας ή σοβαρής ασθένειας, που αποδεικνύεται από αρμόδιο Δημόσιο Φορέα, υποβάλλει αίτηση προς τη διοίκηση του Ι.Ε.Κ. μαζί με τα σχετικά δικαιολογητικά, πάντοτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων του εξαμήνου. Η διοίκηση του Ι.Ε.Κ. σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή

  1. Την εξέταση του καταρτιζομένου αυτού κατά την τρέχουσα εξεταστική περίοδο, εφόσον υφίσταται δυνατότητα μεμονωμένης εξέτασης, ή
  2. Την εξέταση του σε επόμενη εξεταστική περίοδο, χωρίς υποχρέωση επαναπαρακολούθησης του μαθήματος ή μαθημάτων, από την τελική εξέταση των οποίων απουσίασε και χωρίς δικαίωμα εγγραφής και φοίτησης του σε επόμενο διδακτικό εξάμηνο.

Τόσο κατά τις εξετάσεις προόδου όσο και κατά τις τελικές εξετάσεις , τα θέματα αναγράφονται σε φύλλο που αναφέρει τον τίτλο του Δ.Ι.Ε.Κ. την ημερομηνία , την ειδικότητα  τον τίτλο του προς εξέταση μαθήματος ,το εξάμηνο και το έτος κατάρτισης ,το ονοματεπώνυμο του εκπαιδευτή - εισηγητή καθώς και του εκπαιδευόμενου.

3. ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ

Η κλίμακα της βαθμολογίας ορίζεται από 1 μέχρι  10.

Η τελική βαθμολογία ( Τ.Β.) του κάθε μαθήματος διαμορφώνεται κατά 40% από τον βαθμό προόδου και κατά 60% απο τον βαθμό της γραπτής τελικής εξέτασης ,στρογγυλοποιούμενος στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

 

4. ΓΕΝΙΚΑ

Με το πέρας της κάθε εξέτασης τα φύλλα των απαντήσεων επιστρέφονται στη γραμματεία του Δ.Ι.Ε.Κ. και αφού φυλλομετρηθούν επιστρέφονται στον εκπαιδευτή προς βαθμολόγηση . Ο βαθμολογητής επιστρέφει-παραδίδει τα γραπτά μετά τη βαθμολογησή τους  , καθώς και τη συνοδευτική κατάσταση αριθμητικής βαθμολογίας ,με αντίστοιχη σχετική πράξη παράδοσης-παραλαβής .